Žárlivost.

23. srpna 2014 v 14:29 | Sodomagor. |  articles by alphabet
jealousy/celos

Proč vlastně žárlíme? Protože se bojíme, že toho druhého ztratíme, jelikož ho milujeme víc než sami sebe? A nebo je to kvůli tomu, že máme nízké sebevědomí a vidíme konkurenci v každé druhé holce?
Nemyslím si, že žárlivost je vyloženě špatná věc. Podle mě je to důkaz toho, že toho druhého milujete a zkrátka máte strach, že si najde někoho lepšího. Je to naprosto normální věc, ale má to i své hranice. Pronásledovat přítele na každém rohu, v horším případě mu vlézt do telefonu a nebo si číst jeho zprávy na facebooku je blbost a ztratíte tím akorát jeho důvěru. A důvěra je jak já říkám, ve vztahu strašně důležitá a podstatná věc. Proč by jste jinak byli s člověkem, kterému nevěříte nic?

Troufám si říct, že mě díky žárlivosti skončil vztah, který trval tři roky. Byli jsme oba moc žárlivý. Já nesměla zdravit kamarády a ani se podívat na cizího kluka, natož abych si napsala s kamarádem pár zpráv. A zdálo se mi to vůči mě nefér, tak jsem to "zakázala" i jemu. Nechtěla jsem dělat ze sebe krávu jediná. Až později jsem si začala uvědomovat, že to byla chyba, protože jsme to nechali zajít moc daleko. Bylo jasné, že takový vztah nemá cenu. Omrzelo nás to každý den vidět jen nás dva a s nikým jiným se nebavit. On si potřeboval dokázat, že ještě holky o něj stojí a má šanci, tak mi začal lhát. Říkal mi, jak jde s kamarády na pivo, přitom flirtoval v baru s holkama a myslel si, že na to nepříjdu.
Dělali jsme si naschvály. Náš vztah byla taková bitva, dá se říct. Kdo koho víc naštve a kdo víc zaskóruje. Zní to asi směšně, ale je to smutná realita. Na začátku prázdnin jsme se rozešli. A já začala cítit neuvěřitelnou volnost. Kamarádky mě vytáhly na diskotéku. Když jsem byla s ním, nikdy jsem se takhle bavit nemohla, bylo mi fakt fajn. Peťa mi celkem i snížil sebevědomí. A já si jen řekla, že mě žádnej jinej chtít nebude, protože jsem jen blbá holka a zbyl na mě tento zoufalec. Ale jak jsme se byli bavit na tom Vranově, potkala jsem spoustu nových lidí (kluků), a pro ně jsem nebyla jen nějaká hloupá holka s nízkým sebevědomím. Brali mě úplně jinak a to se mi líbilo. Tu noc jsem si užila a budu na ni vzpomínat jen v tom nejlepším.

Juno | via Tumblr

Mrzí mě, že ten vztah skončil. Žárlivost je normální, ale musí mít hranice. Nenechte si kecat do toho, s kým se můžete a nemůžete bavit. Nezakazujte si navzájem kamarády, nelezte si do mobilu a ani na Facebook. To je to nejhorší, co můžete udělat. Kdo s čistým svědomím může říct, že nikdy ve vztahu neflirtoval s někým jiným? Ať už někde venku, tak třeba právě na tom Facebooku? A věřte mi, že tolik šťastně zamilovaných párů by skončilo, kdyby znali navzájem svá hesla.

Ale znám jeden velmi výstižný citát.

Pokud se tvá holka líbí jiným klukům, není důvod žárlit. Měla na výběr a vybrala si tebe!
Pokud se tvůj kluk líbí jiné holce, prostě jdi, a rozkopej tý krávě držku! ( :D )

Co vy a žárlivost?

 


Anketa


Komentáře

1 Tez | Web | 23. srpna 2014 v 16:41 | Reagovat

Já se nemůžu posoudit, protože jsem ještě nikdy s nikým nechodila (jojo, je to smutné, já vím)... Ale jak se znám, tak bych nejspíš žárlila hodně. :/
Ty gify jsou boží. :D A na ten citát si někdy vzpomenu. :D

2 Marillee | E-mail | Web | 23. srpna 2014 v 16:50 | Reagovat

Ty citáty jsou vtipný! :D Já třeba nemám moc velkou "potřebu" žárlit, páč si můj přítel ani pomalu nevšimne, že s ním nějaká holka flirtuje... :D Pouze o nějaké prohlásí "Ta má pěknej zadek." Ale to mám být naštvaná, když vidím, že má pravdu? :D
Často je to spíš z holčičí strany, když se cítíme málo sebevědomé. Z klučičí je to pak pocit "vlastnictví" - celá holka je jen jeho a nejradši by jí nasadil rolák a dlouhé tepláky, ať o ní žádný kluk ani pohledem nezavadí... :D

3 PjůDyPjů D. | Web | 23. srpna 2014 v 18:23 | Reagovat

Tak máš do dobře napsané, a bohužel.. od minulého vztahu co jsem zažila mám problémy důvěřovat chlapům.. Kolikrát se snažim, ale pak mě to prostě donutí se podívat, ale už si to zakazuju, pokaždý když to chci udělat taky si řeknu prostě ne! Věř mu!!! Jsem s ním teprve +/- 4 měsíce.. To s tvým ex.. něco podobného jsem měla, ale v hodně horší formě a byla jsem s ním dva roky.. To že jsem se od něj konečně odlepila.. Neshutečná úleva, radost, neměla jsem deprese a měla jsem prostě energii.. Kterou bohužel ani v tomhle vztahu nemám.. Měním se.. Učím se důvěřovat a divím se že na to přítel má trpělovost..
Ten citát...! :D Hodně jsem se zasmála ! :)

4 Smile | Web | 23. srpna 2014 v 18:38 | Reagovat

LOL, přesně jsem si vzpomněla na ty dvě poslední řádky, když jsem to četla. :)  :D Ale je to vlastně docela výstižné...
Abych pravdu řekla, já jsem taky žárlivá, ale pořád vím, kde je hranice - troufám si říct. .)  Nikdy jsem tu hranici nepřekročila a ani se o to nepokusím, lézt někomu do telefonu je hrozná neslušnost a nebo se mu do něj koukat, to přímo nesnáším. Ale nechápu, proč jsou lidé tak neuvěřitelně žárliví, že jsou z nich až stíhačky - nejvíce samozřejmě holky. -.-  :O Měla jsem kamarádku, která chodila s o dva roky starším klukem a myslela si, že ji nutně musí podvádět, takže za ním různě chodila i do klubů a tak. A on byl přitom tak hrozně moc milej a tak ji miloval, že dělá, že ji nevidí, ale samozřejmě viděl. Jednou se bavil s barmankou a  kamarádka si myslela, že spolu flirtují, takže tam vlítla a on jí řekl, že je prostě konec, že už ho tohle štve... Ani se mu nedivím. Na druhou stranu si ale myslím, že jistá dávka žárlivosti je fajn. prostě CO JE MOJE,  TO JE MOJE. :)  Podvádět se nemá :D

ještě bych tě ráda informovala o změně blogu a jeho adrese, bloguji ted na blogspotu a kdyby byl jakýkoliv problém, ozvi se na email uvedený v menu na novém blogu. :)Díky, Smile.

5 V | Web | 23. srpna 2014 v 18:49 | Reagovat

napsalas to moc dobře, souhlasím!
já nikdy neměla pořádně vztah, tak sem neměla důvod žárlit. ale jinak sem strašně žárlivá. možná to zní divně, ale žárlím na svoji kamarádku, že tráví čas s jednou holkou, kterou ani nemá moc ráda, je s ní jen tak, protože má ráda pozornost tak má plno "takových přátel"...a pak když je velice emotivní tak mi říká že sem její jediná kamarádka.. je to složité.

6 Michaela. | Web | 23. srpna 2014 v 19:06 | Reagovat

naprosto s stebou souhlasím , já jsem neskutečně žárlivá , ale vždycky to strašně dlouho dusím v sobě a musí to být fakt vážný , abych to tomu druhému řekla , že tohle se mi nelíbí. nesnáším ten pocit nejistoti , třeba to když nevím , kde zrovna je. hned mě napadají ty nejhorší věci. s bývalým přítelem jsem to tak měla , nevěděla jsem kde je , a dělala jsem si z toho ještě srandu , že je s jinou. no ona to nakonec byla pravda. nejhorší pro mě asi bylo , když jsem byla u něj a on si třeba na fb prohlížel fotky nějaký holky. to se mi vždycky chtělo brečet. ale to , že si někd ve vztahu vyměnuje hesla na fb a podobné věci to mi už přijde trošku moc.   každý máme právo na svoje soukromí , a nějaké zakazování toho s kým se můžu a nemůžu vídat. fck. nemám to ráda. důvěra ve vztahu prostě musí být , pokud není je to na prd být stále v nejistotě a tím si tak ubližovat. napsala jsi to krásně. ostatně jako každý článek , který napíšeš. :)

7 Ellaria | Web | 23. srpna 2014 v 19:41 | Reagovat

Ten citát znám, ale pokaždé, když ho někde vidím, tak mě rozesměje :D
Žárlivost v přiměřené míře je podle mě správná a dokonce by existovat měla - je to takový drobný a možná i lichotivý důkaz toho, že dotyčný člověk o nás stojí, že se bojí, že nás ztratí, že odejdeme za někým jiným. Ale jak píšu - v přiměřené míře. Aby mi kdokoliv zakazoval se s kýmkoliv bavit, to bych nepřekousla.
Na druhou stranu o sobě vím, že jsem žárlivá hodně, ale držím to v sobě... o.O

8 *Shock | Web | 23. srpna 2014 v 21:07 | Reagovat

Upřímně - jsem dost žárlivá, ale nejsem taková že bych mu četla smsky, zprávy na fb , pozorovala ho na každém rohu apod.

Můj bývalej vztah - měl moje heslo od facebooku a četl si vždy zprávy, a občas ode mě odepisoval. Sralo mě to, když bych měla být upřímná.

Žárlivost je svině, kvůli tomu je milióny rozchodů.. i když to dokazuje jen to že milujete tu druhou osobu.

9 Luci | E-mail | Web | 23. srpna 2014 v 21:52 | Reagovat

ten citát je opravdu výstižný :DDD a mrzí mě, že ti tvůj vztah tak skončil :( můj přítel byl stejný - nesměla jsem nikoho zdravit (dokonce ani holky :/ ), ale on mohl všechno... jsem žárlivá, ale v rámci mezí a dokážu hodně věcí rozdýchat a přenést se přes ně, i když mi v srdci zůstanou...

10 Daisy | Web | 24. srpna 2014 v 9:03 | Reagovat

Nikdy jsem snad nežárlila tolik jako v mém posledním vztahu. Myslím, že oprávněně. Spát v bytě u nějaké holky? Nechat spát holku u sebe? Fotky z diskoték v objetí s jinými? Psát mé kamarádce jestli nezajde na kafe? Nojo, ale přece nejsem normální ne? :D On na mě nikdy nežárlil (prý)a věděl proč- neměl důvod.
Můj kamarád za to na mě žárlí neustále - nová fotka s kamarádem z čajovny a už je oheň na střeše :D ale je to v malé míře roztomilé, když vím, že není důvod:)

11 Michaela. | Web | 24. srpna 2014 v 11:43 | Reagovat

já se přiznávám, že jsem hrozně žárlivá. někdy to fakt přeháním. ale podle mě by si lidi měli důvěřovat. a pokud jeden druhého podvádí, časem to vyjde na jevo. ale tak žárlivost k lásce patří... bože připadám si teď jak nějáký manželský poradce neboco. :D

12 Mariiis_N | Web | 24. srpna 2014 v 12:00 | Reagovat

Ja jeste vztah nemela, takze nevim do jaké míry jsem az schopna zarlit, ale vím ze zarlit umím. Říká se ze kdo nezarli ten nemiluje a neco pravdy na tom určite je. Žárlivost je potřeba, ale jak ty říkás, pouze do jistě míry. A pokud ti zakazoval se bavit s ostatníma tak to je pak vztah uplne na nic :-)

13 Denia | Web | 24. srpna 2014 v 12:15 | Reagovat

Abych pravdu řekla.. já ani pořádně žárlivost ve vztahu nezažila. Asi proto, že tam nebyla láska, v tom případě ani žárlivost. Ale odsaď pocaď, že. Nic se nemá přehánět a dávat někomu hesla, aby mi četl moje soukromý zprávy, tak to v žádném případě!

14 Olja:) | Web | 24. srpna 2014 v 12:17 | Reagovat

Já dříve byla dost žárlivá .. ale to nejspíš udělalo to že jsem se až příliš dlouho tahala se zadaným a žárlila na ní .. což je docela pochopitelné :D pak jsem se zase tahala s takovým "panem dokonalým" který si myslel,že všechny holky na světě touží jenom po něm a prostě to byl lhář první třídy. Teď mám konečně úžasnýho kluka u kterého vím,že žárlit nemusím,protože mě miluje a tak stejně já jeho :)

15 Shary.-patiencce.blog.cz | Web | 24. srpna 2014 v 13:00 | Reagovat

Já jsem taky na košile závislák:D A děkuju taky doufám:)

Já si myslím že žárlivá nejsem. Jasně mám někdy chvilky ale to si prostě jen tak pomyslím ale že bych dělala kvůli tomu nějaké scény to zase ne :D

16 Rezzy | Web | 24. srpna 2014 v 13:43 | Reagovat

Nevím proč, ale já jsem třeba žárlivá nebyla téměř vůbec. Zato můj přítel byl žárlivý hodně... a byla to taky jedna z věcí, kvůli které náš vztah skončil... Myslím, že žárlivost není zas tak hrozná věc, ovšem jak jsi psala, musí to mít nějaké hranice. Co je moc, to je moc.
Ten citát mě opravdu pobavil :D

17 Ronnie Sparks | E-mail | Web | 24. srpna 2014 v 14:31 | Reagovat

Já jsem žárlivá, ale né zas tak moc. Ale musím říct, že můj přítel mi také lže. Lhal mi už tolikrát, že už mu bohužel na 100% nevěřím.

18 femme fatale | Web | 24. srpna 2014 v 15:06 | Reagovat

mne tiež skončil 3ročný vzťah najmä kvôli žiarlivosti...sem-tam mi šiel na facebook a pak vyšaľoval z blbostí, nemohla som ísť poriadne von lebo mu to vadilo a pritom ja som bola sprostá a posielala ho, nech sa ide zabaviť a podobne...
teraz som šťastná, síce stále žiarlim ale! má to svoje hranice, uuž vie čo má a čo nemá robiť :D a máme svojich priateľov! :)

19 Lůca | Web | 24. srpna 2014 v 16:03 | Reagovat

Ten citát na konci jsem měla nedávno na fb:D
Já se přiznám žárlivá jsem, ale jen v momentě, kdy k tomu mám opravdový důvod.

20 Kika | E-mail | Web | 24. srpna 2014 v 16:15 | Reagovat

jsem ráda, že jsi našla zpět své kouzlo a sebevědomí, když už nic, tak člověk aspoň ví, kde udělal chybu.

Myslím, že to každý zná - taková ta žárlivost, která lichotí je k sežrání, ale jak pokud už nás někdo nebo mi někoho tím obtěžujeme a omezujeme tak je to nanic..

21 Adelaine | Web | 24. srpna 2014 v 17:56 | Reagovat

nechodily jsme se stejným klukem? :D -.- měla jsem to uuuuplně stejně. Byli jsme spolu 3 roky a ta žárlivost už se nedala vydržet. Nemohla jsem jít pomalu už ani na kafe s kamarádkou, protože bych se určitě potkala s nějakym klukem -.- Jsem šťastná za přítele kterého mám teď. Věříme si na 100%, nic mi nezakazuje a je to paráda :))

22 Lady-Jen | Web | 24. srpna 2014 v 18:03 | Reagovat

Ten citát je úžasný. :D
Ja som asi tiež trochu žiarlivá, ale nie až tak, že mám potrebu niekomu niečo zakazovať. :)
Osobne si myslím, že trochu žiarlivosti vo vzťahu nezaškodí, dávame tým najavo, že toho druhého máme radi, ale samozrejme má to aj svoje hranice. Priveľa žiarlivosti vzťah zničí.

23 cincina | Web | 24. srpna 2014 v 20:20 | Reagovat

Všimla jsem si, že jsem mezi oblíbenými blogy! Moc děkuju:) Plánuju zrušit affs, a udělat taky něco takového:) A děkuju za povzbudivý komentář ke článku. Vážím si toho.
Jinak já jsem hrozně žárlivý typ. Doma se vždycky držím, a zhluboka dýchám, protože si občas přijdu, že jsem majetnická. Co je moje, je prostě moje, a nikomu nedovolím, aby mi mou lásku vzal!

24 Foxie | E-mail | Web | 25. srpna 2014 v 9:06 | Reagovat

Nevím, jestli je to dobře, ale moji přátelé, můj kluk a vlastně i já sama si myslíme, že žárlit neumím. Divné, že? Moje kamarádky jsou i jeho kamarádky a já s tím nemám žádný problém. Klidně, ať si s nimi někam zajde, i když zrovna já nebudu moct. On naopak žárlí. Prvně mi to úplně nedocvaklo, že když já nežárlím, neznamená to, že on je stejný.  Jednu dobu byl na mě naštvaný a já netušila proč. Pak se mi omluvil a vše vysvětlil. Štvalo ho, že mě kamarád na rozloučenou objímá. Vždycky, jak jsem venku s klukama nebo třeba na táboře, ptá se, co se stalo a tak. Ví, že mu nikdy nelžu. To je takový naše pravidlo. Jednou se ho zeptala jedna sousedka na fb, jestli s ní nebude chodit, a on mi to pověděl. A stejně tak i já mu povím, když se něco podobného stane mně. Tedy můj nejlepší kamarád se do mě zamiloval, nebo aspoň to tvrdí - s tím jsem měla menší problém, nakonec jsem mu to však taky pověděla. Snažím se, aby žárlit nemusel.

25 Calistka | Web | 25. srpna 2014 v 10:40 | Reagovat

Kdo nežárlí ten nemiluje ne? :D Nevím jestli je to pravda, ale myslím si, že i ano. :) Já sama jsem tak trochu žárlivá, ale doufám, že ve zdravé hranici a mám ráda když i příteli občas trochu zažárlí, ale vždy to musí mít jisté meze :)

26 steel32 | Web | 25. srpna 2014 v 10:55 | Reagovat

ten citát je libovej :DD
a je mi líto toho tříletýho vztahu, ale podle toho jakej byl ten kluk idiot, tak je jedině dobře, že ste se rozešli :D (zní to fakt hnusně -_-)
ale souhlasím, žárlivost je přirozená a dokud má ještě normální hranice, tak je ok :D ale pokud už si začnou lízt do zpráv a zakazovat si kamarády, tak to už je přehnaný :D

27 Beckran | Web | 25. srpna 2014 v 11:32 | Reagovat

Já to mám trochu jinak. Jsem nehorázně žárlivá, ale hlavně na kamarády kamarádů.

28 Nora Mong / The Blondivogue | Web | 25. srpna 2014 v 12:53 | Reagovat

žárlivost beru když je malá a v normě. Přece jen je to dukaz lásky a že nám na někom záleží ale nesmí to být přehnané !

29 that curly girl | Web | 25. srpna 2014 v 14:56 | Reagovat

Ja žiarlim celkom v norme. :D Proste keď som mala priateľa a žiarlila som, dávala som dosť jasne najavo, že mi to vadí, alebo som mala sem-tam uštipačné poznámky, ktoré on bral v pohode a s humorom.
No čo som bola s druhým, tak to bol koniec. Presne ako ty píšeš, nemohla som sa ani len pozrieť na cudzieho chalana. Keď sme si písali na facebooku, tak sa ma pýtal, s kým si píšem a že prečo odpisujem po minúte a nie hneď /akože vážne?/. Kvôli tomuto som tiež stratila sebavedomie, urobil z mňa úplnú puťku. Vždy sme sa zato hádali. Potom to on skončil zato, že mi spolužiak upravil fotku a dal mi ju na nástenku na fb. :D Never mind.

Podľa mňa je mierna žiarlivosť zlatá a milá. Ak je až takáto príliš, je to na nič. Takisto, ak človek nežiarli, ten druhý si môže nahovárať, že ten druhý ho má v paži. Je tu aj možnosť, že mu dôveruje, ale väčšinou vyhráva tá prvá možnosť. Nezáujem.

30 Katy (13 let) | Web | 25. srpna 2014 v 19:01 | Reagovat

Tím posledním citátem jsi to vystihla:D Nádherný článek, a hodně pravdivý :)

31 Tweery | Web | 26. srpna 2014 v 11:31 | Reagovat

Tohle kdybych měla vypsávat.. To s tvým ex přítelem je mi líto, ale nakonec ses z toho teda dostala ne ? :) Popravdě bych to nepřežila, abych se ani nesměla bavit s jinými kluky.. to už je trošku přehnané.. i když jsme u toho s mým ex přítelem už taky byli... :// Bohužel přiznám se že jsem ten typ.. co přítelovi vlezl na FB.. ale bylo to jen z toho důvodu že koketoval s jednou čubkou u jednoho příspěvku na fb a docela dost si rozuměli.. to se mi pak potvrdilo i ve zprávách kde si psali i docela intimě!! :( Jsem hrozně žárlivej tip.. I když nechci být.. tu žárlivost prostě neovlivním.

32 Adél. | Web | 27. srpna 2014 v 18:57 | Reagovat

Tenhle článek mě dost zaujal , přesně kvůli stejné věci zkončil můj vztah . Akorát jsem asi udělala špatně to že když jsem zjistila že chodí ven s jinou tak jsem začala řádit , nadávala jsem a brečela , a nenechala si nic vysvětlit . Měla jsem pocit že mu na mě nezáleží a chtěla jsem mu to oplácet , chtěla jsem jít ven s jinýma , ale neměla jsem na to koule , nechtěla jsem mu ublížit. Já jsem žárlivá dost , i teď když už spolu měsíc nejsme. Tenhle článek asi mluví jako ze života všech z nás :)

33 Monica. | Web | 28. srpna 2014 v 11:11 | Reagovat

napsala jsi to parádně :D já jsem žárlivec docela dost ale vím kde jsou hranice :)

34 hogreta | E-mail | Web | 24. září 2014 v 11:13 | Reagovat

Podle mě žárlivost nemá s láskou naopak vůbec nic společného. Člověk může milovat a nežárlit, stejně tak může žárlit a nemilovat a nebo žárlit a milovat zároveň. Žárlivost je potřeba vlastnit.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama